Berømte solbriller fra filmene
Filmer og serier katapulterer ofte visse ting til popularitet.
Berømte Filmsolbriller - Hvem Bar Dem og I Hvilken Film?
Vi har sett mange eksempler på hvordan filmer og serier kan katapultere visse ting til popularitet. For eksempel Jennifer Anistons feilfrie hår i Friends, de små hvite tøyskoene fra Dirty Dancing, eller Tom Cruises kule solbriller i Top Gun. Og det er mange solbrillemodeller som vi umiddelbart forbinder med en film eller en karakter, rett ved første blikk. La oss ta en titt på noen av disse i denne artikkelen!
Ray-Ban Shooter
Ray-Ban Shooter solbrillene med sitt unike design ble virkelig berømte takket være filmen Frykt og avsky i Las Vegas fra 1998, hvor de ble båret av ingen ringere enn den allsidige Johnny Depp. Siden den gang har Shooter-modellen forblitt tilgjengelig og elsket av mange for sin unikhet (og selvfølgelig sin tilknytning til filmen). Du kan velge den med enten gull- eller svarte rammer.
Ray-Ban Shooter solbriller i eOptikk-kolleksjonen
Ray-Ban Wayfarer
Selv om du ikke har sett filmen, har du sikkert sett memen laget fra den! Leonardo DiCaprio bar en av Ray-Bans evige klassikere, Wayfarer-modellen, i filmen The Wolf of Wall Street. Den er karakterisert av sine enkle, rene linjer med to små metallstrimler på sidene, noe som gjør disse kule solbrillene lett gjenkjennelige!
Ray-Ban Wayfarer i eOptikk-kolleksjonen
Ray-Ban Predator
På slutten av 90-tallet ville alle vite hvilke kule solbriller de to kule spesialagentene, spilt av Tommy Lee Jones og Will Smith, bar i filmen Men in Black. Svaret er Ray-Ban Predator, som perfekt matchet rollen: mørke nok og stilige nok til å komplementere skuespillernes for det meste dressede actionantrekk.
Ray-Ban Predator i eOptikk-kolleksjonen
Ray-Ban Aviator
Selvfølgelig kan vi ikke glemme Tom Cruise og hans berømte aviator solbriller, som ikke er andre enn Ray-Ban Aviator.
I 1936 utviklet det optiske firmaet Bausch & Lomb denne typen solbriller for amerikanske militærpiloter på anmodning fra en kommisjon. Det spesielle, dråpeformede designet oppfylte deretter forventningene så godt at det begynte å spre seg raskt uavhengig av det opprinnelige merket, og det er ingen tegn på at det vil gå av moten med det første!