Avbestillinger og Retur
Informasjon om kansellering, erstatning og retur av nettbestillinger
Følgende er en oppsummering av informasjon om retur og refusjon av produkter som er kjøpt online på nettstedet vårt.
OBS! Refusjon eller bytte av nettbestillinger kan kun gjøres via post/kurer. Retur- eller byttevarer kan ikke returneres til vårt lager ved personlig oppmøte.
1. Avbestilling av bestillingen før utsendelse:
Du har mulighet til å kansellere bestillingen før utsendelse. Du kan kansellere bestillingen før den har forlatt lageret vårt. Vennligst informer oss så snart som mulig hvis du ønsker å kansellere bestillingen, slik at pakken ikke når frem til budet. Hvis pakken allerede er hos budet, er det ikke sikkert at vi kan kansellere bestillingen, og du må da avvise den fra budet.
Hvis du har betalt for bestillingen din på nettet, vil pengene bli returnert til det samme kredittkortet eller den samme PayPal-e-postadressen som du opprinnelig betalte for bestillingen fra når bestillingen er kansellert. Av og til kan det oppstå logistiske problemer som gjør at en bestilling ikke kan kanselleres, men vi vil informere deg umiddelbart.
2. Refusjon, erstatningsgaranti
Kontaktlinser og relaterte produkter (pleieprodukter, øyedråper) kan returneres for refusjon eller bytte innen 30 kalenderdager etter at du har mottatt bestillingen. Kun uåpnet, ubrukt og intakt emballasje kan returneres. For produkter med utløpsdato kan utløpsdatoen ikke være kortere enn 6 måneder. Pakken må inneholde fakturaen som viser at produktet ble bestilt fra eoptikk.no-nettbutikken.
Du kan returnere innfatninger, glass og solbriller til oss for refusjon eller bytte innen 14 dager etter mottak av leveransen. Vi kan kun ta tilbake varer i intakt emballasje. Pakken må inneholde fakturaen som bekrefter at produktet er bestilt fra eOptikk.no nettbutikk.
Det er viktig å merke seg at bare uåpnede (når det gjelder briller og solbriller, kan esken åpnes for å prøve produktet, men hvis det returneres, må det være i salgbar stand), umerkede, ubrukte produkter, med all postmerking fjernet og intakt emballasje, kan returneres. Du trenger ikke å oppgi noen grunn for å returnere produktet.
I alle tilfeller vil refusjon først bli foretatt når varene som skal returneres, har ankommet den oppgitte adressen og oppfyller returbetingelsene. Vi refunderer prisen du har betalt for de returnerte varene. Refusjonsprosessen starter innen 5 virkedager etter mottak av de returnerte varene eller tidligere. Hvis du har betalt for bestillingen din på nettet, sender vi refusjonen til det samme kredittkortet eller den samme PayPal-e-posten som du opprinnelig betalte for bestillingen med. Refusjonen vil vanligvis være på kontoen din innen 10 virkedager. Avhengig av banken din kan det ta lengre tid. Hvis det kansellerte beløpet ikke er kreditert kontoen din innen 3 uker, ber vi deg kontakte kontoinnehaverens bank, der du kan starte en kravprosedyre for å få beløpet kreditert så snart som mulig.
Hvis du velger et billigere produkt, vil differansen bli refundert dersom du velger et annet produkt. Refusjonsprosessen starter innen 5 virkedager etter mottak av returen, eller tidligere. Hvis du har betalt for bestillingen din på nettet, sender vi refusjonen til det samme kredittkortet eller den samme PayPal-e-posten som du opprinnelig betalte for bestillingen med. Refusjonen vil vanligvis være på kontoen din innen 10 virkedager. Avhengig av banken din kan det ta lengre tid. Hvis det kansellerte beløpet ikke er kreditert kontoen din innen 3 uker, ber vi deg kontakte kontoinnehaverens bank, der du kan starte en reklamasjonsprosedyre for å få beløpet kreditert så snart som mulig.
Hvis du har valgt et dyrere produkt, kan du betale differansen ved hjelp av en betalingslink på nettet, som ved en vanlig korttransaksjon.
Returadresse
Vær oppmerksom på at du må sende pakken med post eller bud til denne adressen. Legg pakken som skal returneres i en solid pappeske, slik at innsiden av esken ikke blir skadet under returforsendelsen. Vennligst skriv din (avsenderens) adresse på baksiden av alle pakker som returneres til oss. Dette vil i verste fall sikre at pakken ikke kommer på avveie. Du er ansvarlig for alle returfraktkostnader.
Returnerte varer eller erstatningsvarer kan ikke returneres ved personlig oppmøte hos våre optikere eller på vårt lager. Vennligst ikke send forsendelsen mot postoppkrav - vi refunderer beløpet via samme betalingsmåte som du opprinnelig brukte til å betale for varene. Når vi har mottatt varene dine, vil vi umiddelbart ta kontakt med deg og gjennomføre enten byttet eller refusjonen du ønsket.
Vår adresse:
Ungarn
1132 Budapest
Visegradi u 11